دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

تقویم کاغذی یا دیجیتال؟

ما در یک زمان عالی از همه چیز دیجیتال زندگی می کنیم که در آن برنامه های جدید هر روز اختراع می شوند و ما از همه طرف با یکپارچه سازی دیجیتال در زندگی خود احاطه شده ایم. عالی است، اما وقتی نوبت به برنامه ریزی می رسد، به نوعی آزاردهنده و گیج کننده است. من واقعاً عاشق تلفن هوشمندم هستم و دائماً به آن مراجعه می‌کنم، چک می‌کنم چه چیزی در دستور کار امروز است یا روی آدرسی که در ورودی نوبت پزشکم تعبیه کرده‌ام کلیک می‌کنم تا گم نشوم... با این حال، به نظر نمی‌رسد واقعاً بفهمم چه چیزی است 
 در ذهن من به سادگی با تایپ کردن آن در Evernote. با این حال، کاغذ به ذهن من اجازه می دهد تا در فرآیند قرار دادن قلم روی کاغذ، جریان یابد و خود را سازماندهی کند. من عاشق کاغذ و سررسید هستم من همیشه دارم. من حتی ممکن است وسواس کاغذی داشته باشم ... اما نمی توانم کاغذم را با کلیک یک کلید داغ جستجو کنم و هیچ غلط گیر املا در مداد مکانیکی من وجود ندارد. از آنجایی که هم کاغذ و هم فناوری را دوست دارم، با کمی رقابت داخلی «کاغذ در مقابل دیجیتال» دست و پنجه نرم کردم. نمی توانستم بفهمم کدام یک برای برنامه ریزی بهتر است و این مرا آزار می داد. اکنون متوجه شدم که آنها صرفاً اهداف متفاوتی را دنبال می کنند.
برای خرید سالنامه و تقویم رومیزی به واحد سالنامه برگ مراجعه کنید.
برنامه ریزی روی کاغذ
من افراد زیادی را می شناسم که از برنامه ریز کاغذ من شگفت زده می شوند و می گویند که آنها فقط یک تقویم دیجیتال دارند و این خوب است. با این حال، در این فصل از زندگی من، از آنجایی که تقویم من کامل تر و پیچیده تر شده است، متوجه شده ام که یک صفحه کوچک تلفن تمام اطلاعات مورد نیاز را به من نشان نمی دهد. مهمتر از آن، برای من، یک صفحه نمایش کوچک برای فعالیت برنامه ریزی مناسب نیست. ببینید، برنامه ریزی با نگه داشتن تقویم متفاوت است. برنامه ریزی فراتر از نوشتن زمان و قرارهای بازی در تقویم است. برنامه ریزی عملی عمدی برای تعیین این است که چه کاری را می خواهید و چه کاری را انجام ندهید. این عمل این است که به آن برنامه شلوغ نگاه کنید، ابتدا روی مهمترین چیزها مداد بزنید، برای رشته های زندگی بخش، مانند مدیتیشن و تأمل شخصی وقت بگذارید، و به هر چیز دیگری «نه» بگویید.
برنامه ریزی دیجیتالی
البته من چندین تقویم هم روی آیفونم نگه می دارم که با شوهرم به اشتراک گذاشته شده است. مزایای زیادی دارد: به حفظ شما کمک می کند
همه در یک صفحه هستند، (خوب، بیشتر اوقات). من دوست دارم برای مواقعی که می‌دانم کاری را از قبل برنامه‌ریزی کرده‌ام اما مطمئن نیستم که چه زمانی (آیا برای ماه آینده کوتاه کردن مو را برنامه‌ریزی نکرده‌ام) قابل جستجو است. من همچنین دوست دارم که بتوانم برای چیزهایی که به احتمال زیاد از آنها فاصله بگیرم، آلارم اضافه کنم. در نهایت، خانواده ما نیز از استفاده از آن به عنوان ثبت رویدادهای گذشته لذت می برد. (آخرین بار کی رفتیم ببینمت
خواهر؟) وقتی در حال حرکت هستم و وقتی می نشینم تا برنامه ریزی هایم را روی کاغذ انجام دهم، به تقویم دیجیتال خود مراجعه می کنم. بنابراین هرگز به طور کامل از شر تقویم دیجیتال خود خلاص نمی شوم.
 
تراز دیجیتال / کاغذ
برنامه ریزی روی کاغذ، برنامه ریزی دیجیتالی
 
زمانی است که از تقویم دیجیتال خود برای نشستن و برنامه ریزی کاغذی برای هفته ها و ماه های آینده استفاده می کنم، متوجه می شوم که اگر بیش از حد رزرو شده باشم. به عنوان مثال، وقتی دیدم که در یک ماه چهار سفر خارج از شهر دارم، متوجه شدم که در پایان ماه خراب خواهم شد. آن وقت بود که عقب نشستم و خودم را مجبور کردم که یکی از آنها را دوباره برنامه ریزی کنم. لیزا تورکورست در کتاب خود، بهترین بله، می‌گوید: «زنی که با استرس ناشی از برنامه‌های خسته‌کننده زندگی می‌کند، اغلب از غم و اندوه یک روح غرق شده رنج می‌برد». من از صمیم قلب با لیزا موافقم، ما باید مراقب برنامه هایمان باشیم و نه گفتن را یاد بگیریم.
 
بنابراین از خود بپرسید چگونه بهترین برنامه ریزی خود را انجام می دهید؟ اگر واقعاً برای شما یک فرآیند دیجیتالی است، قدرت بیشتر برای شماست. با این حال، اگر متوجه شدید که از دیجیتال ناامید شده‌اید، سعی کنید آن را با برنامه‌ریزی روی کاغذ متعادل کنید. با یک تکه کاغذ خالی بنشینید و جریان کار خود را مانند اسمیت در Lifehack بنویسید. یا یک تقویم نمایش هفتگی اولیه دریافت کنید، ابتدا در مهمترین فعالیت ها بنویسید و سپس از خود بپرسید که آیا برنامه به نظر طاقت فرسا یا کامل کننده به نظر می رسد. می دانم زمانی که به صورت دیجیتالی برنامه ریزی می کنم و روی کاغذ برنامه ریزی می کنم بیشترین تعادل را در زندگی پیدا می کنم. وقتی بالاخره متوجه شدم تنش بین این دو از بین رفت.
 
آیا متقاعد شده اید که در زندگی خود به کاغذ بیشتری نیاز دارید؟ اگر پول مشکلی نیست، ارین کوندرن یا راسل و هیزل را پیشنهاد می کنم. آنها برخی از موارد مورد علاقه من هستند. با این حال، اگر بودجه برنامه ریز کم است، یا آماده نیستید 50 تا 100 دلار روی یک برنامه ریز سرمایه گذاری کنید، همه دانلودهای برنامه ریز دیجیتال من را بررسی کنید. آنها را یک بار بخرید و سپس برای همیشه در صورت نیاز چاپ کنید. آنها در Microsoft Word ساخته شده اند، بنابراین شما می توانید به راحتی آنها را شخصی سازی کنید!
 
زمان بحث در مورد فیل در اتاق است.
 
چه چیزی در این عصر و عصر بهتر کار می کند: برنامه ریز کاغذی یا دیجیتال؟
 
خوب، پس از تحقیق گسترده و تفکر دقیق، ما یک وبلاگ اختصاصی برای شما آورده ایم که روش سنتی برنامه ریزی را با روش جدید مقایسه می کند.
 
قبل از اینکه پاسخ دهیم کدام یک بهتر است، ابتدا در مورد زیبایی و دردسر با هر نوع برنامه ریز صحبت کنیم.
 
برنامه ریزهای کاغذی
حفظ حافظه
احتمالاً راه های زیادی را شنیده اید یا تجربه کرده اید که نوشتن به شما کمک می کند بهتر به خاطر بسپارید. خب افسانه نیست. نوشتن در واقع به شما کمک می کند تا حافظه را حفظ کنید، زیرا تفکر و پردازش دقیق اطلاعات را تحریک می کند. مطالعات نشان داده‌اند که برخلاف استفاده از قلم و کاغذ، یادداشت‌برداری روی لپ‌تاپ شامل پردازش‌های بی‌معنایی است که فعالیت ذهنی کمتری دارد.
 
هنگامی که از ابزارهای دیجیتال برای یادداشت برداری استفاده می کنیم، بیشتر احتمال دارد که یادداشت های خود را اسکن کنیم، درست مانند اطلاعات بیش از حدی که روزانه به صورت آنلاین با آنها مواجه می شویم. از طرف دیگر، فرآیند نوشتن، "حافظه حرکتی را در بخش حسی حرکتی مغز باقی می گذارد"، به این معنی که مغز شما در ذخیره اطلاعات نوشته شده بهتر کار می کند. به این دلیل که در حین نوشتن، بین تفکر و نوشتن رابطه برقرار می کنید.
 
از حواس پرتی اجتناب کنید
اگرچه حواس‌پرتی همه جا وجود دارد، اما احتمال اینکه حواس‌تان را پرت کند روی یک تکه کاغذ کمتر از استفاده از یک اپلیکیشن است. این به این دلیل است که ممکن است زمانی که می‌خواهید از برنامه برنامه‌ریز خود استفاده کنید، یک اعلان یا پیامی دریافت کنید، که مسیر فکر را شکسته و شما را به جاده اتلاف وقت می‌برد.
 
اگرچه برخی از این اعلان‌ها ممکن است مفید باشند، مانند یادآوری‌های یک برنامه، اما همچنان بخش کوچکی از کل حجم دریافتی ما در روز را نشان می‌دهند. آیا تا به حال متوجه شده اید که روی یک اعلان ضربه بزنید و سپس به برنامه های دیگر کشیده شوید؟ برای بهترین ما اتفاق می افتد. از این نظر، یک برنامه‌ریز کاغذ مؤثرتر است، زیرا امکان اعلان‌ها را نادیده می‌گیرد و به شما این امکان را می‌دهد تا یک کار را بدون حواس‌پرتی دائمی به پایان برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *