دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

چگونه هویت برند خود را بسازیم (قسمت دوم)

در مقاله قبل درباره اینکه برند چیست و چرا هویت برند مهم است صحبت کردیم. امروز نیز در ادامه این مطلب به بررسی فاکتورهای تاثیرگذار روی هویت برند می پردازیم.
رسالت برند شما چیست؟
چه چیزی آن را از رقبا متمایز می کند؟
برند خود را چگونه توصیف می کنید؟
چگونه یک مصرف کننده برند شما را خلاصه می کند؟
دوست دارید مردم محصول یا خدمات شما را چگونه تجربه کنند؟
می خواهید تصاویر برند شما چه نوع احساساتی را برانگیزد؟
شما می توانید استراتژی خود را با اتخاذ یک رویکرد سه مرحله ای رسمی کنید. ابتدا، برند خود را با انجام تحلیل SWOT تجزیه و تحلیل کنید تا نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای شرکت خود را ثبت کنید. سپس، روی ایجاد اهداف کلیدی کسب و کار در مورد آنچه می‌خواهید به دست آورید و برند را به کجا ببرید، کار کنید – این به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از بازاری داشته باشید که باید به آن علاقه داشته باشید. سپس، پایگاه مشتری کلیدی خود را شناسایی کنید و اینکه چگونه می خواهید از نظر بصری برای آنها جذابیت داشته باشید: آیا چیزی برای مشتریانی که به دنبال تجمل هستند یا چیزی مقرون به صرفه تر ایجاد می کنید؟
برای خرید سررسید و سالنامه از برند سالنامه برگ اقدام کنید.
Lemonade، یک شرکت بیمه مبتنی بر هوش مصنوعی و اقتصاد رفتاری، از یک استارت‌آپ کوچک که سالانه ۲ میلیون درآمد داشت، سه سال بعد به ۹۴ میلیون رسید. لیموناد علاوه بر قیمت مقرون به صرفه و خدمات عالی به مشتریان، به انجام کارهای اجتماعی به عنوان یک شرکت معتبر B نیز افتخار می کند. هر کسی که از وب سایت یا صفحات رسانه های اجتماعی آن بازدید می کند، فوراً متوجه هویت برند آن می شود. علاوه بر این، طراحی بصری آن منحصر به فرد است. تصاویر کارتونی سیاه و سفید آن حال و هوای دوستانه و غیر ترسناکی را ایجاد می کند. به علاوه، تنها رنگی که به جز سیاه و سفید استفاده می کند، صورتی متمایز و پر جنب و جوش است.
1. رنگ هایی را انتخاب کنید که نشان دهنده هویت برند شما باشد
رنگ‌های امضایی به برند شما این توانایی را می‌دهند که حالات و ویژگی‌های شخصیتی مختلف را به اشتراک بگذارد. آنها همچنین قدرت بیان ویژگی ها و ارزش های یک برند و افزایش شناخت برند را تا 80٪ دارند. (به رنگ قرمز گوجه فرنگی مک دونالد و زرد خردلی فکر کنید). هنگامی که به طور موثر استفاده می شود، پالت رنگ برند شما باید احساسی را برانگیزد که هویت برند شما را منعکس می کند. با گذشت زمان، رنگ های شما چنان با هویت شما در هم می آمیزد که مصرف کنندگان فوراً آن را تشخیص می دهند.
 
برای مثال، این مسابقه رنگی که توسط Reboot توسعه یافته است، نشان می‌دهد که رنگ‌های برندینگ چقدر قدرتمند هستند. بیشترین درصد از مصرف کنندگانی که در آزمون شرکت کردند توانستند رنگ برند گوگل را به دقت شناسایی کنند و پس از آن استارباکس و فیس بوک قرار دارند.
هر کدام از این برندها با رنگ های خود انتخاب های عمدی انجام دادند. رنگ آنها این قدرت را دارد که بر روحیه و درک مصرف کننده تأثیر بگذارد.
 
قرمز: قرمز چشم نواز و پر جنب و جوش است، سایه ای پایدار از انرژی، اشتیاق و هیجان. اگر می خواهید توجه را به خود جلب کنید، این رنگ برای شما مناسب است.
 
صورتی: نمونه‌ای عالی از اینکه چگونه رنگ‌ها می‌توانند در طول زمان تغییر کنند، صورتی از رنگی با سبکی ساده به سایه‌ای از تجمل و هوس تبدیل شده است. اگرچه معمولاً به زنانگی گره خورده است، صورتی هزاره نماد آن را به چیزی مدرن و براق تغییر داده است.
 
مشکی: کلاسیک، پیچیده و تا حدودی جدی، چیزی بسیار قدرتمند در مورد رنگ مشکی وجود دارد.
 
نارنجی: نارنجی و اقتباس‌های مدرن‌تر آن از مرجان و نئون، پرانرژی و دوستانه هستند و نوعی جهش دارند.
 
زرد: این سایه آفتابی نشان دهنده نشاط و سرگرمی است و قابل دسترس و دوستانه است.
 
سبز: نماد سبز به سمت پول یا طبیعت گرایش دارد، اما همیشه اعتماد آرامش‌بخشی در مورد رنگ سبز وجود دارد، به‌ویژه در سایه‌های جنگلی عمیق آن که در حال حاضر رواج دارد.
 
آبی: آیا جای تعجب است که آبی در بسیاری از لوگوها استفاده می شود؟ این رنگ جذاب ترین رنگ در طیف است که به اعتماد، قابل اعتماد بودن و ثبات اشاره دارد.
 
قهوه ای: قهوه ای حسی ارگانیک دارد که اغلب به طبیعت و زمین گره خورده است. اغلب نشان دهنده مردانگی و ناهمواری است.
 
رنگ‌های خود را به ترتیب اهمیت انتخاب کنید: از پالت اصلی (پلتی که بیشتر از آن استفاده می‌کنید و برای بیان صدای اصلی برندتان استفاده می‌کنید) تا پالت ثانویه (آنهایی که کمتر از آن استفاده می‌کنید). از رنگ‌هایی استفاده کنید که عملکردی و همچنین از نظر بصری مؤثر باشند، و اطمینان حاصل کنید که تن‌های متضاد خوبی برای لایه‌بندی متن روی پس‌زمینه‌های صاف وجود دارد.
 
رنگ های برند خود را در عناصر گرافیکی مانند متن، نمادها و پس زمینه ها اعمال کنید و سعی کنید از تصاویری که با پالت شما هماهنگ هستند استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر پالت شما صورتی است، تصاویری با رنگ مشابه انتخاب کنید. هنگام توسعه دارایی‌ها برای وب‌سایت یا فید رسانه‌های اجتماعی، طرح‌های خود را با انتخاب رنگ‌های اصلی مرتبط با پالت اصلی خود سفارشی کنید.
 
قالب‌های Canva طوری طراحی شده‌اند که به راحتی قابل تنظیم هستند تا با هر پالتی مطابق با برند شما مطابقت داشته باشند. چه کاشی برای استوری اینستاگرام باشد و چه گرافیک برای وب سایت شما، می توانید به پالت رنگ برند خود ادامه دهید.
2. یک فونت برای برند خود انتخاب کنید
همانطور که از رنگ استفاده می کنید، تایپ فیس برند شما نیز باید ارزش های شرکت شما را بیان کند. آیا برند شما سنتی است یا مدرن؟ آیا رو به آینده است یا گذشته را جشن می گیرد؟ اینها برخی از سوالاتی است که می توانید هنگام تلاش برای یافتن یک تایپ فیس از خود بپرسید.
 
شما باید دو نوع تایپ را برای برند خود انتخاب کنید و از آنها به طور مداوم در تمام مواد خود استفاده کنید. فونت سرفصل ها باید بزرگ ترین و رساترین قلم باشد، زیرا شخصیت برند است. اگر می‌خواهید از یک اسکریپت، حروف بزرگ یا فونت عنوان در مطالب بازاریابی خود استفاده کنید، آن‌ها را منحصراً برای سرفصل‌ها ذخیره کنید زیرا خواندن این حروف در کپی‌های کوچک یا متراکم آسان نیست.
 
فونت های زیرنویس و فونت های بدنه نیز باید به راحتی خوانده شوند. یک نکته خوب برای زیرنویس این است که از همان فونت عنوان خود استفاده کنید، اما در اندازه کوچکتر یا با سبکی متفاوت، مانند پررنگ یا کج. نکته دیگر افزایش فاصله حروف است. به طور کلی، شما می‌خواهید «واریانس تایپوگرافیک» را هدف بگیرید تا طرح و طرح را صاف و خسته‌کننده جلوه دهید.
 
گوچی کار بسیار خوبی در تطبیق تایپوگرافی خود با ترکیب تاریخ جاودانه و مد مدرن انجام می دهد. لوگوی کلاسیک آن که در Granjon نوشته شده است، یک فونت سریف به سبک قدیمی، با فونت Futura Times مدرن تر و شیک تر متعادل شده است. این مناسب است زیرا برندی است که در سال 1921 در مکانی تأسیس شد که هنوز هم اوج مد جهان است: ایتالیا.
محصولات گوچی نیز فوراً به دلیل امضای نماد "GG" خود شناخته می شوند. اگرچه این نشان به همان سبک تایپوگرافی "G" نیست که در آرم وب سایت آنها یافت می شود، این دو G فوراً در سراسر جهان قابل تشخیص هستند. شباهت و هویت برند قوی که گوچی در طول سال ها ایجاد کرده است از طریق این دو حرف ادامه دارد.
3. تصاویر و عناصر طراحی روی برند را انتخاب کنید
خواه با رنگ‌ها، جنب و جوش، کنتراست، اشباع یا تاری باشد، نحوه دستکاری تصاویر و عناصر طراحی نیز برای برند شما ایجاد می‌کند. مهم است که ایده روشنی از معنای "بر روی برند" برای شما داشته باشید و به دقت در نظر بگیرید که چگونه هر انتخاب طراحی و تصویر نشان دهنده شخصیت شما به عنوان یک برند است.
 
هنگامی که این کار را انجام دادید، می‌توانید با استفاده از یک راهنمای سبک که انواع فیلترها، رنگ‌ها یا هر مشخصات مرتبط دیگری را دیکته می‌کند، اطمینان حاصل کنید که دارایی‌ها و طرح‌بندی شما سازگار است.
 
به عنوان مثال، استفاده از همان عکس‌های شیک و شیک و عناصر طراحی که گوچی از آن استفاده می‌کند، برای لیموناد بی‌نام تجاری است. اول، به این دلیل که لیموناد تمایل دارد از تصویرسازی بر روی تصاویر استفاده کند. اما، همچنین، زیرا حال و هوای لیموناد جوان و عجیب است! لیموناد از تصاویر سرگرم کننده مانند زیر استفاده می کند:
4. یک زبان برند ثابت بسازید
ایجاد زبان برند آشنا و استفاده مداوم از آن در تمامی پلتفرم ها به مخاطبان شما کمک می کند تا برند شما را بشناسند و با آن همدلی کنند. زبانی که هویت برند شما را منعکس می کند می تواند به کاهش سوء تفاهم های احتمالی و افزایش وفاداری به برند کمک کند. از وب‌سایت، صفحات رسانه‌های اجتماعی و بسته‌بندی‌ها گرفته تا تبلیغات و ایمیل‌هایتان، می‌توانید از یک راهنمای سبک زبانی استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که نحوه ارتباط شما با مشتریان و مشتریان بالقوه سازگار است.

منبع: https://www.canva.com/learn/brand-identity/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *